3 former for motion, du kan dyrke derhjemme

Det er langt fra alle, der kan lide holdsport og fitnesscentre. Men det betyder ikke, at man skal give op på motion. Der findes mange former for træning, som kan gøres derhjemme; de kræver hverken en pakket taske eller en køretur, før du kan udføre dem.

1: Løbetræning

Løbetræning er en super nem måde at få sig bevæget på. Bare snør dine løbesko og tag afsted. Du kan komme til at opdage nye og sceniske steder i dit nærområde, som du slet ikke vidste fandtes. Samtidig får du selvfølgelig en masse frisk luft, og det kan være med til at give dig ro i sindet, hvis du er vant til en travl hverdag. Kan du ikke lide at løbe, hvor andre kan se dig, kan du skabe nye vaner ved eventuelt at løbe tidligt om morgenen, når de fleste andre mennesker ikke er stået op endnu.

2: Styrketræning

Hvis du er mere til styrketræning end konditionstræning, kan det selvfølgelig også sagtens lade sig gøre derhjemme. Her er internettet din bedste ven; der er nemlig tonsvis af inspiration og gode øvelser tilgængelige online, som kan hjælpe dig i gang. Lav en masse armbøjninger og mavebøjninger, test hvor lang tid du kan lave planken, og mærk dine muskler blive ømme og stærkere. Hvis du er villig til at bruge penge på det, kan du også købe vægte, som du kan bruge, og eventuelt en træningsbænk, hvis du har plads til det i hjemmet.

3: Yoga

Yoga er også en rigtig god mulighed. Du skal ikke blive skræmt af det; yoga kræver rigtig meget styrke, og du vil også opleve, at du kan blive mere smidig og elastisk af det. Det er super sundt for både kroppen og hjernen, fordi yoga ofte kræver så meget koncentration, at hjernen ikke kan blive distraheret af forstyrrende tanker. Du kan bruge en måtte eller bare gulvet til formålet, og så kan du ellers bare gå i gang med at afprøve de mange forskellige yogaøvelser, som du kan finde en masse af på internettet. Der findes for eksempel adskillige gode online træningsmagasiner, der kan hjælpe dig på vej.

Kom i form

Det behøver ikke at være svært at være aktivt, det behøver ikke at være dyrt, og det behøver heller ikke at være på en fodboldbane eller i et fitnesscenter. Så længe du er villig til at prøve nye og spændende ting, kan du sagtens dyrke motion derhjemme.